Ny kurs

Jaha, då har den nya kursen dragit igång.. ännu en juridik kurs.. efter lärarens "ja ne det är ju onödigt att köpa en ny lagbok, ni kan ju bara kolla upp alla nya lagar å uppdatera de som behövs" så gick jag å köpte årets lagbok, jag orkar verkligen inte kolla upp nya lagar å uppdateringar, skriva ut de å sen ha en massa papper i överflöd.. nu har jag en ny, fin, röd, (läs dyr) lagbok som har alla nya lagar. Ja det känns ändå bra! hade 100 kr rabatt på bokhandeln så den kostade bara taaddaaaa: 464 kr! ja passade ju fint, om ni undrar varför jag tjatar så mycket om pengar just nu är det för att jag egentligen inte har några.. haha men det här går säkert fint.. det är ju bara 19 dagar tills vi får pengar.. 

Kursen som vi nu har fram till januari tror jag blir relativt trevlig iaf.. det är som sagt juridik, kanske inte ett favoritämne, men det är mycket grupparbete å sånt som vi ska jobba med själva så jag tror ändå det blir bra.. vi ska utifrån en vinjet, eller ett case.. eller ja på ordentlig svenska heter det utifrån ett fall, göra en hel utredning, som vi sedan ska dra upp inför antingen socialnämnden eller länsrätten.. vi ska ha sammarbete med juridikstudenterna som ska göra nått som jag inte riktigt förstod.. dom ska agera iaf.. haha.. 

Vet inte om jag har så mycket annat trevligt att berätta.. jag längtar till jul.. för första gången i mitt liv.. eller sen jag flyttade hemifrån har jag lust att julpynta, men jag kommer ju ändå vara hemma i lule hela julen så det känns som ovärt ändå.. å jag har ju inge rum eftersom att jag kommer bo hos tomas från 1 dec å jag tror inte han är så positiv till att börja pynta 21 kvadrat meter när vi knappt får plats med oss själva.. men nästa jul ska jag dunderpynta :D  tänkte iaf vara duktig å skicka lite julkort.. de gamla hederliga, inte julmail..  

ne men nu ska jag ta å beställa lite böcker.. fantastiskt roligt..



over´n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback