Back in town

Kom tillbaka till Ume igår kväll, har haft en underbar helg hemma =) den har varit lugn å skön, men ändå har vi hunnit med mycket.. som vanligt hinner man inte träffa alla.. å den här gången orkade jag inte ringa, messa, fixa för att träffa folk, men blev ju himla lätt eftersom att maria hade fest, så där bjöd jag in en del så kunde vi träffa massa på samma gång :)

Igår var vi å kollade på lägenheten, den kommer bli hur fin som helst när de har tapetserat, målat tak å bonat golven :)
Vi kommer ha ett indiskt tema i sovrummet, så vi ska få ett överkast av pappas fru som är ihop sytt av en sari som jag köpte i indien, sen blir det en tavla därifrån å massa lyktor, kommer bli hur mysigt som helst.. resten av lägenheten blir nog rätt vanlig, jag vill ju inreda med svarta detaljer men vi får väl se.. känns bara så bra att vi har något eget, å något som är vårat tillsammans =) sen ha vi ju fyndat rejält på blocket, ett fint köksbord i ek med 6 stolar, en fin hallmöbel med spegel, å en sängram, kul att inte bara ha en massa ihopplock som man fått lite varstans ifrån =)

Nu ska jag snart sätta mig med en seminarieuppgift som vi ska ha i eftermiddag, sen drar en ny kurs igång, återigen en kurs med massa juridik, hoppas att brorsan som förövrigt fyller år idag, inte behöver sin lagbok, för då slipper jag köpa en ny. tror kursen kommer bli intressant, men tung.. ser ut som att det är mycket på schemat. dock slutar vi redan 16 dec så vi får en lång julledighet, om man nu kan kalla det för ledigt när vi ska ha flera seminarium å en tenta på hela kursen.. men det blir nog bra =)

Ni vet så här, folk brukar ofta säga att saker å ting är överskattade, filmer, eller så.. jag brukar mest komma på saker som är underskattade till exempel:

- Blocket! skrev ju tidigare vad vi köpt, men allt det har vi fått för ca 3000 kr.. helt sjukt egentligen, men tanke på att bara stolarna var för sig kostar 1200..

- Munsårsplåster! sjuukt underskattat.. har inte också ni sett reklamen på teve å tänkt vilken bluff, kommer aldrig att funka, å aldrig att det är smidigt eller osynligt! känn er lurade på den tanken.. det syns verkligen inte, å man behöver int fara å kladda med nån vit salva runt hela munnen..

- Potatis! har egentligen inte så mycket att säga om den här punkten, potatis.. potatis å ketchup.. grejer det ;)



Over´n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback