Nu är det väl ändå dags...

haha ja som ni kanske märkte tappade ja motivationen att blogga rätt så snabbt.. känns som att skriva för halvblinda eller prata inför döva.. ingen aning om nått går fram alltså..

egentligen har jag massa att skriva.. typ om flytten, skolan, praktiken, å grejer.. vet inte om ja orkar skriva så mycket.. men äh vi börjar väl iaf..

Den 19:e dec flyttar vi upp till Lule, känns så underbart bra att få flytta hem igen :) lägenheten är en stor jättefin trea... eller ja just nu är den inte renoverad, så det är inte så fin.. å så länge den inte är renoverad så kommer ja benämna den som råtthålet!  men iaf.. vi kommer få den renoverad.. tror det kommer bli skitsnyggt! som jag har skrivit tidigare kommer sovrummet inredas i indiskt tema.. vi har hittat en skitsnygg buddatavla på Boomstore. den kommer passa bra till vårat blåa sängöverkast med guldinslag.. myche vakert.. hoppas ja iaf! :) till köket har vi köpt en massa aidaporslin.. fyrkantigt, vitt å enkelt.. sen har jag fått en massa grejer av pappa som han tog med hem när de tömde farmor å farfars hus.. känns kul att få ha lite saker som man sett å använt sen man var liten :)  längtar som få efter att börja göra iordning å hänga upp tavlor å bädda våran säng :)
 
men först är det en vecka skola kvar, å så en veckas tentaplugg till tentan som är i Januari.. är lika bra att börja plugga, för jag tror inte det blir allt för mycket pluggat under jul :) Den här kursen har gått himla fort.. den har varit väldigt lärorik också.. vi ska få vara med å spela upp fall i socialnämnden å länsrätten.. kommer bli väldigt spännande.. att få dra ett ärende inför rätten :) Efter det är det en tenta sen kommer det jag har väntat på hela utbildningen, Praktikten!! :D
Äntligen får vi  använda all teori vi lärt oss i verkligeheten.. jag kommer vara på mottagningsenheten på migrationsverket. Är så nöjd med den platsen, tror jag kommer lära mig massor.. många har så mycket negativt att säga om migrationsverket.. men jag tycker de verkar vara en av de mest intressanta arbetsplatser som finns.. tänk så mycket som händer där.. ingen dag kan vara den andra lik..  =)

Ja men se där.. då har ja ju skrivit om allt iaf.. nog för att ja hunnit se två teveprogram under tiden.. haha

ne nu ska jag ta å koka lite palt! dock inte från grunden, i korridorslivet finns det inte plats för att göra palt... dålig ursäkt jag vet... finns ju hur mycket plats som helst.. köket är ju liksom till för 8, å vid den här tiden är det aldrig nån där... men i råtthålet ska det nog lagas både palt å bakas på riktigt :) fast innan det blir nått bak å paltkokning ska nog råtthålet få bli renoverat till en fin lägenhet :)


Over´n out!

Kommentarer
Postat av: Sofia J

Jag tittar in här lite då och då, alltid kul att läsa och hålla sig lite uppdaterad om vad som händer i ditt liv. Speciellt nu när vi typ aaaaldrig ses. Har då kollat och du är varmt välkommen att stå i mål ngn gång när du kommer upp =)

Kramar

2008-12-09 @ 18:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback